داستان فیلم شوالیه ی تاریکی

بتمن به کمک سرگرد جیم گوردون و دادستان جدید هاروی دنت، شهر را از وجود آخرین خانواده‌های تبهکاری پاک می کند. همکاری این سه نفر ظاهرا موثر واقع میشود، اما طولی نمی کشد که خود را در مقابل هرج و مرج های یک تبهکار نو پا بنام جوکر، عاجز می‌بینند

تصاویر فیلم شوالیه ی تاریکی

دانلود فیلم 2008 The Dark Knight با دوبله فارسی
دانلود فیلم 2008 The Dark Knight با دوبله فارسی
دانلود فیلم 2008 The Dark Knight با دوبله فارسی
دانلود فیلم 2008 The Dark Knight با دوبله فارسی
دانلود فیلم 2008 The Dark Knight با دوبله فارسی
دانلود فیلم 2008 The Dark Knight با دوبله فارسی

دانلود فیلم خارجی شوالیه ی تاریکی 2008 از سایت سی مووی

نولان برای داستان فیلم از داستان اولین کمیک بوک با حضور جوکر که در سال ۱۹۴۰ منتشر شد، رمان تصویری جوک مرگبار و سری کمیک بوک‌های هالووین طولانی الهام گرفت. لقب شوالیه تاریکی اولین بار توسط بیل فینگر در کتاب بتمن (شماره ۱) برای بتمن به کار رفته‌است. فیلم شوالیه تاریکی به‌طور عمده در شیکاگو تصویر برداری شده و بقیه مکان‌های این فیلم چند شهر دیگر در آمریکا، بریتانیا و هنگ کنگ است. نولان برای تصویر برداری چند سکانس فیلم از دوربین‌های آی مکس استفاده کرد؛ از جمله سکانس اولین حضور جوکر در فیلم. در ۲۲ ژانویه ۲۰۰۸، چند ماه پس از ایفای نقش در فیلم شوالیه تاریکی و شش ماه قبل از اکران عمومی فیلم، هیث لجر به علت مسمومیت بر اثر استفاده از چند دارو با هم درگذشت. این رویداد باعث بیشتر شدن توجه رسانه‌ها به این فیلم شد.
شوالیه تاریکی در ۱۶ ژوئیه ۲۰۰۸ در استرالیا، ۱۸ ژوئیه ۲۰۰۸ در آمریکای شمالی و ۲۴ ژوئیه ۲۰۰۸ در بریتانیا اکران شد و نظرات بسیار مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی و یکی از بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۰۰ میلادی شناخته شد.
همچنین این فیلم موفق شد چندین رکورد گیشه‌ای را جابه‌جا نماید و هم‌اکنون دوازدهمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ سینما است.
شوالیه تاریکی نامزد دریافت ۸ جایزه اسکار شد که از این بین، جایزه بهترین تدوین صدا و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای هیت لجر را دریافت کرد.

موسیقی

هانس زیمر و جیمز نیوتن هاوارد که در بتمن آغاز می‌کند نیز مسئولیت ساخت موسیقی را بر عهده داشتند با دعوت نولان به پروژه پیوستند. درست مثل قسمت قبل هاوارد برای سکانس‌های اکشن موسیقی ساخت و زیمر هم بر روی بخش‌های درام تمرکز کرده بود. در اواسط فیلمبرداری زیمر یک آی پاد به نولان تحویل داد که شامل ده ساعت موسیقی ساخته شده برای فیلم بود.زیمر در قطعه نه دقیقه‌ای “چرا انقدر جدی؟” که برای شخصیت جوکر نوشته شده بود فقط از دو نت استفاده کرد. زمانی که خبر مرگ هیث لجر به گوش زیمر رسید او به این فکر افتاد که موسیقی ساخته شده برای او را تغییر دهد اما بعد به این نتیجه رسید که نباید احساسی شود و زهر بازی لجر را بگیرد. آلبوم موسیقی شوالیه تاریکی با استقبال بالایی همراه بود.

 

این فیلم ۵۳۴٬۸۵۸٬۴۴۴ دلار در آمریکای شمالی و ۴۶۹٬۷۰۰٬۰۰۰ دلار در بقیه کشورها و در مجموع ۱٬۰۰۴٬۵۵۸٬۴۴۴ دلار فروش در گیشه داشت. شوالیه تاریکی چهارمین فیلم در تاریخ است که فروشش از مرز یک میلیارد دلار می‌گذرد و همچنین پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۰۸ میلادی می‌باشد. هم‌اکنون این فیلم سی و ششمین فیلم پرفروش در تاریخ جهان است. فروش ۱۹۹٫۷ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکران، این فیلم را از این نظر، در رتبه ۲۸ام در تمام تاریخ قرار داده‌است.

لینک های دانلود فیلم 2008 The Dark Knight با دوبله فارسی افزوده شد.

تمام فیلم های خارجی سانسور شده هستند.
حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه می شود.
لینک های دانلود

دیدگاه خود را بنویسید

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی کن